Intermezzo - Reisverslag uit Nakskov, Denemarken van Angeline Donk - WaarBenJij.nu Intermezzo - Reisverslag uit Nakskov, Denemarken van Angeline Donk - WaarBenJij.nu

Intermezzo

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Angeline

10 Juli 2020 | Denemarken, Nakskov

Vanmorgen in de tent begon het..een heftige regen....om een uur of zeven, we wisten dat het vandaag veel zou regenen,maar pas tegen elven, twee uur later begonnen de eerste druppels te vallen op de binnentent..wat te doen...fietsen in een aanhoudende regendrens is niet leuk en je wordt op den duur heel nat...het is hier ook maar een graad of twaalf....er staan hutjes op deze camping...angeline ging van wc door naar de receptie...koffie en brood halen en vragen naar een mogelijk te huren hutje....inmiddels zitten we in een comfortabel huisje, ik nu op het terras te typen...buiten droog maar kil...we hebben net wel in een naburig stadje versnaperingen en eten ingekocht en angeline haar fiets van kuren verlost bij de lokale fietsenmaker...weer zo’n oeraardige Deense man...waar angeline gisteren al over repte... een stadje met een nog heftig industrieel verleden...oude straatjes, een beetje kapottig, sfeervol,romantisch...maar ook een beetje verkommerd en desolaat...schoorstenen en silo’s...ik vind het prachtig allemaal. Een thuisdagje dus, de tent hangt te drogen...lekker een middagje lezen...ik lees Jeroen brouwer zijn inside out roman over oud worden in een verzorgingstehuis...prachtige beeldende taal...Niet opwekkend...vandaag regen, gisteravond een prachtige avond met late zon..ik heb uren buiten gezeten, kijkend naar uitgestrekte hemel, kleine wolkenformaties verschieten van kleur, vogels scheren over....wanneer zit je nu in een uitgestrekte weide (camping,dat wel) naar een weidse hemelvlakte te kijken..mijmerend, helemaal en route....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Nakskov

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2020

Afscheid

28 Juli 2020

Christiania

27 Juli 2020

Copenhagen revisited

26 Juli 2020

Zuid-Wester

25 Juli 2020

Het pontje aan het einde van de wereld is kapot
Angeline

Langeafstandfietser

Actief sinds 05 Juli 2020
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 1849

Voorgaande reizen:

05 Juli 2020 - 31 December 2020

Mijn eerste reis

05 Juli 2020 - 31 December 2020

Mijn eerste reis

05 Juli 2020 - 31 December 2020

Mijn eerste reis

05 Juli 2020 - 31 December 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: