Rantzausminde - Reisverslag uit Ballerup, Denemarken van Angeline Donk - WaarBenJij.nu Rantzausminde - Reisverslag uit Ballerup, Denemarken van Angeline Donk - WaarBenJij.nu

Rantzausminde

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Angeline

18 Juli 2020 | Denemarken, Ballerup

We staan weer op een camping...in rantzausminde...aan zee, het water klotst nabij..zeilboten, in de verte een rookkolom ...brand..we hebben een plekje...geen beheer op deze plek, je moet je telefonisch melden...de vorige , 6 km terug, wilde ons niet herbergen...een zenuwachtige mevrouw had met ons te doen, fietsers..., maar vond het toch niet verantwoord...er was nog plaats genoeg op de weidse kampeerplaats, maar ja...Corona, de toiletten beperkt...nee...we mochten niet...krakend op de fiets voort, 6 km, moet kunnen, maar pittige heuvels, al de hele dag,...ik was wel een beetje aan mijn eind...Maar we staan weer, we kijken op zee...wat wil je nog meer...mooi gefietst vandaag, luxe dat we dat nog kunnen, luxe in deze prachtige omgevingen...luxe ook in een welgedaan land...we fietsen vandaag en gisteren langs zee en stranden...een luxe, een beetje Schoorls gevoel wegens prachtige tuinen, beeldschone romantische huizen..weelderige bloemenpracht..
Al fietsend door het golvende boeren achterland, de zee steeds dichtbij...vlaktes aan haver, tarwe en biet, maar ook veel stekelige planten..die raapolie opleveren...ik heb mijn landbouw kennis weer helemaal bijgewerkt...de boeren(klein) zoon was weer helemaal terug...ik logeer weer bij Mijn oom Louis die de boerderij in Oud Gastel als laatste smoor na eeuwen boeren daar, beheerde.. op de wagen, nog met paard ervoor, naar het land, hooi en tarwe oogsten... , de kippen voeren...vele zomers bracht ik er door...het zit in mijn bloed...in mijn hart...
We fietsen, ik heb het gevoel eeuwig door te willen fietsen, het gevoel is bekend uit eerdere tochten, het is een verslaving...
En altijd weer verrassingen...vandaag bereikten we het stadje Svenborg, op zoek naar een fietsenmaker..angeline haar voorwiel voelt niet goed, een slag...aanloop tegen het remblokje...maar alle fietsenmakers, eigenlijk alle winkels zijn zaterdagmiddag dicht...komen we achter,...een man meldt zich In het gesprek met een mevrouw over deze kwestie...fietsenmaker...? .. wat is het probleem...ik ben fietsenmaker...we zetten Angeline haar fiets op zijn kop...hij gaat aan de slag met het voorwiel, gelukkig hebben we gereedschap..spaken stellen...wiel recht...alles doet het weer...de man had een fietsenwinkel in Kopenhagen vroeger...is nu social worker in Swendborg...zeg dat wel...over engelen en fietsenmakers gesproken...

  • 18 Juli 2020 - 23:56

    Eveline:

    Mooi verhaal Joop

  • 19 Juli 2020 - 17:39

    Marie-Louise Meuris:

    Hee allebei, mooie verhalen weer. We zien het voor ons, het landschap, de zee, de bloemen, het gezwoeg, het geluid in de fiets. Maar zoals altijd kwam het weer allemaal goed. Jullie zitten weer stevig in het zadel, zo te lezen. Fijne komende dagen, en blijf schrijven! Liefs, XXX

  • 19 Juli 2020 - 19:55

    Margret:

    Van fietsenmaker naar social worker, dat kan alleen jullie overkomen haha! Wat een avonturen weer, en dan steeds terug in de tijd oude dierbare Herinneringen die zich aandienen, mooi!
    Hoop dat jullie nog mooie tocht maken zinder kapotte spaken , gelukkig kan ik het nu lezen!
    Liefs uit bella Italia ❤️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Ballerup

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2020

Afscheid

28 Juli 2020

Christiania

27 Juli 2020

Copenhagen revisited

26 Juli 2020

Zuid-Wester

25 Juli 2020

Het pontje aan het einde van de wereld is kapot
Angeline

Langeafstandfietser

Actief sinds 05 Juli 2020
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 1851

Voorgaande reizen:

05 Juli 2020 - 31 December 2020

Mijn eerste reis

05 Juli 2020 - 31 December 2020

Mijn eerste reis

05 Juli 2020 - 31 December 2020

Mijn eerste reis

05 Juli 2020 - 31 December 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: